lchfida.blogg.se

Kycklingpytt med ört och vitlökssås

Publicerad 2016-04-05 19:33:38 i

KYCKLINGPYTT
1-2 portioner 

124 gram kycklingfärs  (jag hade kycklingbiffar jag gjort tidigare i frysen)
50 gram färska champinjoner 
50 gram zucchini 
15 gram purjolök 
90 gram spetskål
2 skivor bacon

Skär allting i tärnor. Stek i rikligt med smör på medelhög värme i ca 10-15 minuter.

ÖRT OCH VITLÖKSSÅS 
1 portion 

30 gram majonnäs
1-2 tsk vatten
Basilika
1 "halv lillfingernagel" färsk vitlök
Lökpulver 
Vitpeppar 
Herbamare örtsalt

Rör ihop allt och låt stå till sig i kylen. Servera gärna med avokado till. Supergott! Endast 5 gram kolhydrater, strikt och mejerifritt! 😊 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-05 22:43:38

Hur många kolhydrater räknar du med att det är i en halv avokado? När jag kollar i olika listor så står det mellan 4-12 kolhydrater för en halv. Bra blogg!

Svar: i 1 halv är det 1 g kh 😊 Jag äter inte skal och kärna vilket vissa sidor räknar med 😊
lchfida.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela