lchfida.blogg.se

Mejerifri brunsås

Publicerad 2016-04-11 21:57:34 i

MEJERIFRI BRUNSÅS
1-2 portioner 

Steksky (från det du lagat som stek, köttbullar)
1 msk majonnäs 
2 äggulor
Vitpeppar 
Salt
Kalvfond  (om stekskyn inte redan är tillräckligt kryddad) 

Häll över Stekskyn i en liten stekpanna. Ha på lägsta värmen. Vispa i majonnäsen. Tag sedan bort från plattan och vispa kraftigt i äggulorna. Fortsätt vispa och ställ den sedan åter på plattan. Vispa tills det att såsen tjocknat. Här serverar jag en mör kalvstek med min mejerifria spetskålsgratäng till. Strikt och mejerifritt ! 😊 


Kommentarer

Postat av: Bernt

Publicerad 2016-04-14 09:46:27

Kan man drick coca cola till?

Svar: har du tråkigt på jobbet Jimmy? ;-)
lchfida.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela