lchfida.blogg.se

Mejerifri köttfärssås

Publicerad 2016-04-11 21:34:30 i Lchf, Mejerifritt, Striktlchf,

MEJERIFRI KÖTTFÄRSSÅS 
4 portioner 

400 gram blandfärs 
1 burk krossade tomater 
1 msk tomatpuré
35 gram gul lök
5 gram vitlök 
2 tsk oxfond 
1 tsk oregano 
0,5 tsk timjan 
0,5 tsk rosmarin 
Chilipeppar 
Herbamare salt
Vitpeppar 
Salt

Bryn köttfärsen med löken och vitlöken. Blanda i de krossade tomaterna och tomatpurén. I med fond och kryddor. Låt stå och puttra i minst en timme. Tillsätt lite vatten om det behövs. Smaka av med mer kryddor om det skulle behövas. Servera med min superba lchf-pasta eller med smörstekt spetskål. Strikt och mejerifritt! 😊 



Kommentarer

Postat av: Jenny Andersson

Publicerad 2016-04-27 13:30:41

Hur värmer du pastan om du gjort den i förväg?

Svar: jag värmer den i såsen/grytan jag gör!
lchfida.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela