lchfida.blogg.se

Mejerifri Mangoraja

Publicerad 2016-04-27 07:19:28 i

MEJERIFRI MANGORAJA 
1-2 portioner 

50 gram majonnäs
Santa Marias curry/mangokrydda
Lite smulad gräslök (krydda)
Lite dragon
Några droppar vitvinsvinäger eller citron
Salt

Rör ihop allt och smaka av med mer kryddor om det behövs. Vill du ha den lite lösare (beroende på vilken konsistens din majonnäs har, min är tjock och mastig) kan du blanda i någon tesked vatten. Låt Mangorajan stå till sig i gärna minst en timme i kylen.

Denna snickrade jag ihop igår när jag blev otroligt sugen på Mangoraja. Den man köper innehåller en massa socker så det är bara till att fixa ihop en egen. En mejerifri dessutom. Passar utmärkt till kyckling. Även till kött och fisk. Här blev det hasselbackskyckling med smörstekt sparris, bearnaisesås och mangoraja. Strikt och mejerifritt! 😊


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela