lchfida.blogg.se

Strikt currykryddad kycklingfärssås

Publicerad 2016-04-19 19:07:40 i

STRIKT CURRYKRYDDAD KYCKLINGFÄRSSÅS 
4 portioner 

500 gram kycklingfärs
1 paket kokosgrädde (jag använder Blue Dragon extra creamy)
1 dl vatten
1 msk kycklingfond
1 tsk curry
Stark paprikakrydda
Vitpeppar 
Salt

Stek kycklingfärsen i rikligt med smör tills den är helt genomstekt. I med kokosgrädde och curry. Låt puttra en stund. I med vatten och resterande kryddor. Låt puttra ytterligare. Det är supergott med broccoli och paprika i denna köttfärs men jag ville göra den väldigt strikt, därav inga grönsaker. Servera med min lchf-pasta, smörstekt spetskål eller ät den som den är med en klick majonnäs eller en stor klick smör. Strikt och mejerifritt! 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela