lchfida.blogg.se

Mejerifri räksallad

Publicerad 2016-03-20 12:35:52 i

MEJERIFRI RÄKSALLAD 
1 portion 

50 gram majonnäs 
30 gram räkor 
1 krm tomatpuré 
0,5 krm dijonsenap
10 gram spetskål 
Någon droppe ättika
Lökpulver
Chilipulver 
Cayennepeppar 
Salt
Vitpeppar 

Rör ihop allting. Kryddorna får du ta lite efter tycke då jag inte måttade när jag kryddade. Låt gotta till sig en stund i kylen. Servera räksalladen till en grillad korv av hög kötthalt. Inte ens 1 gram kolhydrater. Strikt och mejerifritt! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela