lchfida.blogg.se

Mejerifria spenattimbaler

Publicerad 2016-03-22 20:26:34 i

MEJERIFRIA SPENATTIMBALER 
1 portion 

35 gram färsk bladspenat 
1 ägg
1 msk kokosgrädde 
2 msk vatten
Salt
Vitpeppar 

Sätt ugnen på 175 grader. Smörstek färsk bladspenat med salt och vitpeppar på låg värme. Värm kokosgrädde och vatten i en kastrull till 50 grader. Vispa ägg i en skål. Häll gräddvattnet i ägget, salta och peppra. Vispa ihop. Smöra en liten portionsform. I med spenaten och sedan äggstanningen. Rör försiktigt med en gaffel. Ställ den lilla formen i en större ugnsform som du hällt kokande vatten i till hälften av portionsformen. Ställ i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter. Sedan vänder du den uppochner ner på tallriken så lossnar den från formen. Går även lika bra att äta direkt ur formen. Fantastiskt gott att servera till fisk! Inte ens 1 gram kolhydrater. Strikt och mejerifritt! 😊


 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-23 20:09:07

Hej!
Jag undrar om du har några tips på bra matlådor att stoppa i frysen, som då är strikt lchf såklart ;)

Svar: fakirbiffar 😊
lchfida.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela