lchfida.blogg.se

Idas broccolimunkar (mejerifria)

Publicerad 2016-01-12 11:59:00 i Idas broccolimunkar, Lchf, Mejerifritt, Striktlchf, Vardag,

Hård morgon idag! Pluggat, pluggat, pluggat. Haft muntlig redovisning i en utav kurserna jag läser (kost och hälsa). Jag var grym! ✌ Efter detta behövde jag en god och stadig lunch och vad smakar då bättre än Idas broccolimunkar med köttfärsröra och majonnäs! Jag hade massa broccolistjälkar kvar från igår då jag hade broccoli i fisksoppan. Släng för tusan inte dom!
 
Recept på min snabba köttfärsröra hittar du här!
 
IDAS BROCCOLIMUNKAR (mejerifria)
3-4 portioner (1 gram kolhydrater/portion)
 
200 gram/6 dl broccolistjälkar 
4 ägg
1 msk fiberhusk 
Salt (Jag använder havssalt)
Smör
 
Riv stjälkarna grovt på ett rivjärn. Blanda ihop broccoli, ägg och fiberhusk. Låt svälla ett par minuter. Klicka ut smeten med en sked och platta till den i stekpannan. Stek sedan i pannan med smör på medelhög värme. Färdigt!
 
Så har du problem med att klura ut vad ni ska ha till middag idag? Prova mina broccolimunkar! Även Teo tycker om dom här jättemycket. Det är ett bra sätt att få i barnen broccoli som annars kanske inte är superlätt. Detta blev otroligt gott och går att ha till hur mycket som helst! Ät broccolimunkar med samma tillbehör som man har till raggmunkar. Ät munken tillsammans med en god köttbit och bearnaisesås. Det går utmärkt att äta den som en smörgås med smör och pålägg på. Alltså en perfekt frukostmacka! Obs, finns risk för överätning! ;-)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: helena

Publicerad 2016-01-13 10:47:36

Hejsan
Vilket bra recept!!
ska nog försöka mig på detta idag :)
snodde receptet men länkade även till dig på min sida så hoppas det går bra !
Ha en grymme dag !

Svar: Hejsan! ja dom är verkligen kanongoda och passar till så mycket! Ja det går bra 😊
lchfida.blogg.se

Postat av: Christel

Publicerad 2016-01-29 15:39:43

Hej!
Kokar du broccolin först eller ska den vara rå?

Svar: Den ska vara rå 😊
lchfida.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjugoåttaårig arbetande, studerande mamma vars största passion är att arbeta i köket. Jag har ätit lchfkost i snart sex månader, mest strikt. Lchf är en livsstil, en fantastisk sådan. Här kan du framförallt läsa om lchfkost och hälsa men även vardagliga grejer som shopping, äventyr och inredning. Ullared och Ikea är mina bästa vänner ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela